ČR - JEZERO ŠTÍT

Buďte zdrávi Párolovci! Konečně mi bylo dopřáno trochu času a s kamarádem Frantou jsme podnikli výpravu na Jezero Štít - pro nás premiéra. Po příjezdu jsme byli trošku "rozčarováni". Když jsem po cestě na naše lovné místo prohlížel místa ostatní, tak musím říci, že to byl poměrně solidní "camp". Chvílemi jsem nepoznával, kde a kdo má jaké místo, kde začíná nebo končí, neboť to byla jen jedna dlouhá, nepřetržitá řada aut a bivaků :-) Měli jsme rezervované místo na tzv. "Špici", na největším jezeru A, a tam to bylo to samé - místa natlačená hodně blízko u sebe. Ale pokud Vás jede větší parta na víc míst, tak zase pro někoho ideální na jednu stranu. Další zajímavostí bylo i to, že na samotné vodě je vytyčeno bójemi vaše působiště k nahazování a váš prostor celkově, což někdy není od věci, známe to možná všichni, kdy jsme zažili kolegy, kteří by to nejraději vozili z protějšího břehu k Vám pod pruty (z trochou nadsázky). Pravidla jsou poměrně taky zajímavá - taková kombinace mezi svazovou vodou a soukromákem. 2 pruty, někde se smí lovit nonstop, někde podle denních dob lovu, místa s rezervací i bez rezervace, někde pouze na nához a o pár metrů vedle už povoleno zavážení, úseky s režimem chyť a pusť a úsekem, kde si "masaři" libují…..atd. Nicméně jezero nádherné a opravdu velké, toto sem píši jen okrajově pro informaci těm, kteří se sem chystají taky poprvé jako my, třeba Vám tyto informace budou užitečné.
Když jsme se trochu rozkoukali, tak konečně nahazujem. Krmíme peletami a boiliesem PZN. Prvních 24 hodin bylo absolutně bez brnknutí. Decentní nervozita byla na místě, ale vzhledem k rozloze jezera se to dalo očekávat. Jako bonus ráno, když se vzbudíme, slyšíme u protějších ostrůvků řádný humbuk a hle, kapříci se nám třeli, což nám na náladě moc nepřidalo :-) Přesto se mi druhý den odpoledne konečně rozjíždí proutek s nastraženým Robin Red - Ořech 25 mm a přišel nás navštívit první kapřík 84 cm a 13 kg - paráda. Neuplynulo ani 20 minut a další jízdu má kolega Franta rovněž na Robin Red - Ořech 25 mm a udolal krásného lysáčka 83 cm a 11 kg. Poté zas záběry utichly až do dalšího dne, opět odpoledne. V akci zas RR Ořech a menší kapřík 64 cm a 7 kg. Franta se do toho "opřel" a začínají mu chodit menší kapříci kolem 4 - 5 kil na peletky :-) Bylo pro nás celkem překvapení, že ani jednu noc nepřišel záběr, tak už jsme si pomalu zvykali, že naše hodina H je cca kolem 16:00 :-) A opět, jak přes kopírák: asi v 16:30 mám opatrnou jízdu, která se zvrtla v jízdu poměrně zběsilou :-) Nádherný boj a asi po 20 minutách dostávám na podložku lysce 85 cm a čistých 14 kg - mise splněna! Franta mě dohání co se záběrů týče a opět zdolal pár menších kapříků. Poslední den musíme šlápnout na zmizík do 16:00, takže ta "naše hodina" už nebyla proměněna a frčíme dom, ale spokojeni. Shrnu-li to, tak za 72 hodin na vodě, která má podle mě víc jak 60 ha (když připočítám těžební prostor, kde je lov zakázán), celkem 7 kaprů - 14, 13, 11 kg a 4 kapři od 4 do 7 kg, všechny záběry se odehrávali mezi 16:00 - 19:00 a TOP nástraha, na kterou byli uloveni ti největší jedinci výpravy byla Robin Red - Ořech 25 mm zalitá dipem a zasypaná suchou obalovačkou Játra - Ryba. Tak doufám, že zas brzy někam vyrazíme! Přeji všem hodně pohodových chvil u vody a ať se hulí !!!