HEŘMANICKÁ SELEKCE, ANEB JAK SE PROCHYTAT K VĚTŠÍ RYBĚ

Ahoj párolovci! Většinou slouží zimní období k odpočinku rybáře, který tráví čas spravováním svého náčiní a činností s rybařinou spojenou. Caprisone team se jako každou zimu naplno věnoval shromažďováním materiálu a náročné práci v krutých podmínkách na svém rybářském posedu. Zásadní opravy jsou vyřešeny, aby jarní chytačky mohly začít naplno. Brzké jaro má klady i zápory, kterým se musíte přizpůsobit. Od března jsme nepravidelně navštěvovali rybník, ať už každý zvlášť, nebo po dvojicích a při jedné obvzlášť fajnové akci jsme se sešli ve třech, to když Lukyn slavil třicítku. Chytáme většinou na kratší vzdálenost, proto rádi používáme PVA program. Kouzelná síťka, která se během pár okamžiků rozplyne a zanechá na našem lovném místě hromádku atraktivních částic, které svým aroma a chutí lákají kapří miláčky blíže k háčku.
Obsah pva síťky už záleží na každém, podle jeho fantazie. My používáme od mikro a amino pelet přes partikl, až po půlené boilie, či drcené. Ve výsledku jde nachystaná síťka naboosterovat či nadipovat. Dále brání v zamotání montáže při náhozu.
Během měsíce se voda lehce oteplila, aktivita rybí populace se zvýšila. Kolem krmného místa začíná být rušněji a krom giga cejnů, kapitálních karasů a kvanta vytřené kapří omladiny se může zjevit i nějaký pěkný desetikiláč. Chce to jen přizpůsobit koncovou montáž, aby byla větší šance ryby selektovat a oklamat starší mastodonty, kteří jsou mazaní a i když ho zapřáhnem, tak není vůbec jisté, jestli ho po náročném boji vytáhnem. Big mamy se umí v ten (ne)správný okamžik opřít do prutu, aby se zajely vyprostit z háčku k vedlejšímu posedu, nebo nejlépe přímo pod náš. Pak přichází divadlo, kdy stojíte na hraně mola a s prutem ohnutým do U krotíte rybu jako dravou šelmu.
Není lepší pocit, než když vám při zdolávání vynechává Bypass.
K selektování ryb se snažíme používat ráži 2x25 mm nebo 25 mm boilie s plovkou. Tato kombinace se nám stala hitem tohoto jara, protože jsme na ni vytáhli více pěkných ryb.
První chytačka proběhla ve veselém duchu s fajn náladou. Honza, Luky a Jarouš se uvelebili na posedu a jelikož vládlo začátkem března ještě studené a dost větrné počasí, bylo potřeba zatopit, nakrmit a hlavně zatížit stojany kýblemi s vodou, jelikož stojany měly tendeci se posouvat. Při kobrování jsme si museli držet úhel :-), aby krmení zanášelo na správný směr.
Jardu překvapil první záběr hned ten večer a první 7 kg caprison ho moc potěšil. Druhý den zdolal Honza 4 pěknější kapry v rozmezí od 6,5 do 10,5 kg a šlo vidět, že šupináči jsou při chuti. Potěšil nás apetit, ze kterého měl nejkrásnější záběr Lukáš. Jeho narozeninová RYBA rozjela bomby a krutý boj mezi moly ukončlila ve svůj prospěch. Udělala u hladiny dvě vrtule a byla fuč. Mrzelo nás to, protože jsme věděli, že se jednalo o pěknou rybu. Víme však, že to nebylo poprvé ani naposled. Takový je souboj mezi rybářem a kaprem.
Při jedné kratší chytačce se podařil Jardovi sice menší, ale svým obézním bříškem zajímavý lyseček o váze 7 kileček. Často nás zdejší osádka překvapí svým vzhledem.
Jaro už je v plném proudu, příroda ožila, začíná rašit nový rákos a kropenatí cejni jdou do tření. Občas se přilepí na háček hodně přes 50 cm.
Času není tolik jak by jsme si představovali a je potřeba řešit na jedničku i své rodinné záležitosti, proto se cik cak scházíme na posedu. Chodíme před prací zakrmovat ať je lovné místo po našem setkání připraveno pro lov. Hanys s Jarynem využívají prodloužený víkend a jezdí chytat už od úterka.
Honza si nachystal flou návazce na kterých nesmí chybět broček a co do nástrahy je v topu PZN3 s pop up Banán. Další kalibr je proslulá Ryba-Oliheň s pop up Ananas. Má takto připravené tři pruty. Opět hned večer se rozjíždí trojka na levém prutě a je z toho šupináč 7-mi kiláč. Těhle protáhlých dlouhánů připomínajících říční formu kapra alá sazan je tu požehnaně a po půlnoci tahá Honzík dalšího o půl kila těžšího. Další den je jeho levý prut v akci. Velikost ryb se zvyšuje a na podložku ulehá další šupináč a odpoledne zakončuje svou krasojízdu zlatavým 9,7 kg lyscem.
Jarouš bojoval dva dny s kapříma piraněma, které jsou schopné během pár hodin udělat ze dvou pětadvacek nepravidelně ofrézované antiperle. Po odjezdu Honzy se Jarda nevzdával a ještě víc se zaměřil na připravenost návazců a pva. Vše pečlivě připraveno, ať se na rychloobratlíku jen mění návazec a šup zpět do vody. Noci se staly hluchými a naděje směřovala k poledním záběrům, kterých bylo pomálu, ale Jarda věřil a doufal ve svou intuici, která říkala nevzdávat se. Většinou pak přijde záběr, když ho člověk nejmín čeká. Při navazování háčku se v jednu hodinu rozjel neskutečný hrčák. Mohutné rybí tělo se začalo pohybovat směrem doleva od bojky. Co potom probíhalo vedle mola byl zuřivý battle, kdy kapří monstrum se nechtělo nechat zvednout ode dna. Neskutečně tvrdý boj, u kterého Jarda myslel, že rybu ztratí. Naštěstí háček Delphin The End vel.4 seděl pevně ve spodním rtu a Jarda měl možnost se kochat 15-ti kilovým mastodontem se zvláštní struktúrou deformovaných šupin. Tento uhelný revír opět překvapil a díky této zajímavé rybě si kluci připisují další poznatky o rybí osádce.
V sobotu přijel vystřídat Jardu Lukáš se svou milou a počasí jim přálo pro romantický rybolov. I vítr se umoudřil a začal foukat směrem do zátoky. Během krásných a odpočinkových okamžiků se podařilo našim miláčkům do velikonočního pondělí zdolat 4 pěkné kapry. Lukymu se povedlo prochytat přes bílou rybu a mini kapříky, aby během dvou dní navštívili jeho podložku šupináči o váze 8,9 kg a dva jedenácti kiláči. PZN3 s POP UP nástrahami šlapaly na jedničku a i v jarním období na tuhle vymazlenou příchut reagují kapři opravdu aktivně. Velké díky patří teamu PÁRA Z NAVIJÁKU za výrobky, které nás posunují v rybařině.
S pozdravem CAPRISONE TEAM.