NÁVRAT NA MÍSTO ČINU - DALŠÍ OSOBÁK !!

Ahoj přátelé, kamarádi.
Je to 14 dní co jsem chytal na jednom kouzelném rybníku nedaleko Jihlavy, kde je příroda ještě témeř nedotčena člověkem, a kde je až harmonický klid.
A přesně k tomuto rybníku jsem se vrátil, jak jsem v článku minule slíbil.
Před 14-ti dny jsem si zde zvedl osobák kapřiska na 96 cm - 18,5 kg, takže jsem se sem tentokrát vracel s pokorou a touhou si zachytat, protože mi přišlo nepravděpodobné, že bych si mohl znovu zvednout osobní rekord.
Parťáka mi dělal Láďa a než se rozepíšu, chtěl bych mu poděkovat za asistenci při zdolávání a trpělivost. Jistě bude brzy odměněn i on posunutím osobního rekordu.
Přijeli jsme v pátek ráno kolem půl sedmé. Na celém rybníku byli borci pouze na místě jedna a dva, tak jsme s nimi dali hned řeč, jak to vypadá. Za 24 hodin jeden kapr. Hm, nic moc, říkáme si, ale to nám nevadí. Nosíme vše potřebné na místo. Když máme hotovo, připravujeme pruty a hned zavážíme.
Máme s sebou PZN 4, na kterou všichni pějí ódy, takže si jí prubnem i my. Je zavezeno zavážecí lodičkou a my stavíme tábor a bavíme se o vodě, která je plná bordelu z kvetoucích stromů a na atmosféře nám nepřidává ani chcíplej lysec kolem 7 kg, kterej navíc začíná pěkně smrdět. Po odstranění ho se nadále věnujeme stavbě tábora, když v tom asi hoďku a půl po zavezení dostávám záběr na pravý prut umístěný rovně před sebou až k lavici u protějšího břehu. První ryba a hned 80 cm - 8,60 kg. Paráda. Pak už se ovšem až do podvečera nic neděje. Pár nesmělých potažení, ale nic. Až pak kolem 17. hod. přichází jemný potah a cívka se protočí pomaličku. Ihned zasekávám a hned cítím řádný tah. Po chvilce ovšem ryba vítězí a mizí. Škoda ho. Kolega Láďa je na tom úplně stejně. Po té následuje několik zaseknutí do prázdna a dobrá nálada se trochu vytrácí. K večeru Láďa zdolává 60-ku, tak aspoň něco. Jinak mrtvo.
Jdem brzy ležet a spát a čekáme co noc.
V noci jsem zdolal dvě 60+ já a Láďovi se jeden slušnej kapr vypíná, takže žádná sláva. Ráno v 6:15 se mi rozjíždí prut hozený bokem k rákosu, kde jsem před dvěma týdny chytl onen dosavadní osobák. Pomalý silný tah dává tušit, že to bude lepší ryba. Po chvíli mi Láďa podebírá šupíka, který měří 97 cm a váží 14,3 kg. Paráda. Po nezbytné dokumentaci putuje zpět a já jsem spokojený. Pak se až na pár potahů nic neďeje. Odpoledne dostávám opět záběr od rákosu. Padák, tak dopínám vlasec a sekám. Po chvilce je na podložce další krásný šupík 81 cm - 12,10 kg.
Pohoda. Pak se opět nic neděje, kapři se vyhřívaj a až když se slunce pozvolna schovává za stromy, chytá Láďa další 60-ku.
Pouštíme ho a jdem znovu vyvézt montáže na večer. Při ztahování prutů před novým zavezením, vytahuju na prutu fešného klepetáče, kterému PZN 4 vyloženě šmakuje. Trochu koulí tentokrát nakobrujeme i kolem, aby ryby musely hledat. Večer si bereme příposlechy a jdeme vedle na místo k chlapům na pokec a grilování a poslech hokeje z rádia.
Začíná se pozvolna ztmívat a v tu chvíli mi pípne příposlech a nic. Říkám chlapům. Hmmm, tak je to tady pořád, asi za 15 vteřin dostávám brutál záběr na onen prut, který před tím propípl a já letím k prutu jak Bolt do cíle. Začíná patnáctiminutový souboj a já vím, že tohle bude top ryba. Po boji dostávám kapra do podběráku za účasti všech kolegů. Je šero, takže ani nevím jak velká ryba to je. Láďa má co dělat, aby ho s kolegou vyndali do podložky. Takové prase pronesu. Chlapi hned, že první dvacka letos na revíru. Říkám jo jasně a myslim si na 18 kg. Měření ukazuje 101 cm a už sem spokojenej. Za asistence rybu vážím a je to tam! Po odečtení vážicí tašky 20,25 kg.
Řvu slova, která nemůžu napsat. Pak následuje polévání té mamky a focení a nahrávání videa. Poté ji políbím a přeji jí hodně zdraví a koukáme s Láďou, jak dělá svým obrovským ocasem první tempo a odplouvá. Bezva pocit. Sem v extázi. S chlapama úlovek hned zapijíme a jdem ležet. Celou noc na tu krasavici myslím a děkuji sv. PETROVI.
V noci zdolávám ještě dva klasiky 60+ a jednu 73 cm rybku. Ráno se mi na háčku oběsí 20 cm bělice a trochu symbolicky ukončuje, pro mě nakonec famózní výpravu. Balíme a zdrháme domů. Tak zas někdy tady, pá rybky.
Závěrem chci říct, že ti Big Bossy děkuji za PZN 4.
Super gule.
Nastavil sis laťku kurva vysoko.