Otevření nové sezóny

Ahoj Párolovci.
V Pátek jsem se vypravil s kamarády Láďou, Márou a Lukym otevřít letošní sezonu na soukormý revír Velké Hrázky. Počasí nebylo žádná sláva. Přijeli jsme až k večeru. Honem nahodit a nakrmit a postavit bivaky a nastěhovat věci, prostě všechny ty věci co my rybáři moc v lásce nemáme. Když bylo vše nachystané a montáže ležely na dně rybníka bylo už šero a začala se nám pod kůži vkrádat zima. Po domluvě se správcem jsme rozdělali oheň, dali si pivko a začali debatovat co asi letošní sezóna přinese. S příchodem tmy přišly na řadu první nesmělé záběry. Ale žádný takový, na který by jsme čekali. Jeden z kamarádů přeci jen vydoloval z minima maximum a podařilo se mu vydolovat jesetera a tři líny, kteří v poklidu dělali jízdy i s 20 mm koulí. K půlnoci už byla teplota na nule a naopak chlapcům stoupaly promile, a tak jsme šli zabublat se do spacáku. V 1:00 ráno mě z rozjímání vytrhl divný zvuk. Říkám si co to řve. Pak mi teprv došlo, kde sem a že mi řve hlásič. Honem sem chtěl vyběhnout, ale nějak mi nedošlo, že mám nohu ve spacáku a přistál sem rovnou na párťákovi Láďovi, který se ani neprobral. Když sem konečně běžel k prutům napadlo mě jestli se nejedná o lína. Ihned po záseku už vím, že o lína se nejedná a po kratším boji podebírám prvního letošního kapříka. Podběrák a podložka zmrzlé a na teploměru - 3 stupně. Honem kapřisko měřím a vážím. Snažím se kluky vzbudit na fotodokumentaci, ale zima a alkohol s nimi udělal své takže kapříka fotím jen na podložce a pouštím zpět. První ryba letos a 80 cm a 8,0 kg. To jde. Znovu usínám a za půl hoďky se situace opakuje jen na druhém prutě. Bohužel, i když sem byl u prutu mnohem rychleji, v moment kdy natahuju ruku k prutu záběr ustává. Chvíli čekám a pak jdu spát. Přes den už chytám pouze dva línky 42, 45 cm. Kluci přece jen něco vylovují před odjezdem, takže výprava je celkem dobrá na tu zimu. Celkem 6 línů mezi 40 až 45 cm, 3 kapříci mezi 75 až 80 cm a 3 jeseteři mezi 118 až 135 cm. Mě zachránila PZN 2 v dipu. Za 14 dní bude výprava snad již úspěšnejší.