PÁRA Z NAVIJÁKU - JEZERO BOREK - TESTER SAŠA HÁJEK

Zdravím Párolovce!

Po letní odstávce jsem se zas konečně jednou dostal pořádně na ryby, na déle než 5 hodin. Tentokrát se dvěma kamarády, neboli skupinou B, kdy jsme si na poslední chvíli řekli, že když ani jeden z nás tří o víkendu nepracuje, tak bychom asi na ty ryby mohli zajet co?:-) Slovo dalo slovo a bylo hotovo, otázkou tedy ještě zůstávalo kam:-) Jelikož mí společníci, již 2 roky nevlastní jakoukoliv povolenku, tak jasnou volbou byl soukromý revír. Rozhodovalo se mezi Kopou a Borkem. Kopa byla, až na jedno místo, plně obsazená, takže nebylo co řešit. Ve středu voláme na BOREK, kde míst bylo dostatek, že v pátek nás mohou čekat v plné zbroji:-) V pátek po práci tedy dorážíme na stanoviště. První ,,úspěch' jsem zaznamenal tím, že jsem si zlomil podběrákovou tyč, takže celkem solidní záležitost, ale po lehčí modifikaci, se nám jí podařilo uvést do pohotovostního režimu:-). Máme zakrmeno, nahozeno a vyčkáváme. Pruty mlčeli, až do půlnoci, kdy to kolegům začalo jezdit. Přes noc udělali celkem asi šest kapříků mezi 60 a 70 cm. Bohužel mě se nepoštěstil ani jeden úlovek, až do sobotního dopoledne, kdy jsem si vytáhl prvního kapříka 76 cm. Netrvalo dlouho a situace se obrátila o 180°. Kolegům pruty ztichli a mě začali chodit záběry. Do sobotní půlnoci jsem mimo kapříků kolem 75 cm, zdolal i pár pěkně rostlých a vypasených ,,kaprálů' mezi 82 a 85 cm, v rozmezí 11 - 13 kg, takže plná spokojenost. Mimo jiné se opět opakovala situace, jako v předchozím výletu, tenkrát se skupinou A, kdy jsem opět musel povinně odevzdat nástrahy - moji drahocennou Páru:-). Po takto úspěšném dni, jsme říkali, že ubereme trošku páry od alkoholických nápojů abychom byli přes noc v plné pohotovosti, protože jsme začali očekávat neočekávané:-) No aby nám trošku spadl hřebínek, tak jsme pro změnu neměli ani jeden z nás jakýkoliv náznak rybí aktivity u našich montáží, až opět do nedělního poledne. Měli jsme avšak jiný druh aktivity u nás na břehu. Cca kolem půl druhé ráno, kdy hlásiče mlčeli, nás přišel navštívit zloděj. Bohužel je to tak. Kamarád, který slyšel podivný šramot u prutů, tak vstal, zloděj se lekl a dal se na útěk. Než stačil utéct, tak kolega byl natolik rychlý, že stačil vytáhnout mobil a zloděje vyfotit. Fotku posílám, pokud Vám zloděj nebo spíš zlodějka přijde povědomá, tak dejte vědět:-) Kolega šel poté spát a zloděj se drze vrátil a již ho neprobudil. Byl nám odcizen menší kyblík s krmením, který jsme druhý den našli opodál v křoví ve vodě, ale vykraden:-) Vraťme se tedy k rybolovu. V neděli odpoledne přichází další hrstka záběrů. Tentokrát rovnoměrně nám všem. Že by to bylo tím, že jsme začali používat stejnou nástrahu, od jednoho speciálního výrobce?:-) Na břeh jsme dostali další kapříky kolem 70 cm. Poté mě přišel krásný a velmi opatrný záběr. Po záseku jsem rychle začal tušit, že to nebude jen tak a proto sedáme na loď a jedeme. S každým přiblížením, rostla síla. Když jsme byly u ryby, tak abych byl upřímný (možná jsem třeba ještě toho tolik nezažil) větší sílu jsem na prutu neměl. Rybu se mi vůbec nedařilo odepnout ode dna. Když už, tak maximálně o cca 50 cm nahoru a poté vždy následoval prudký a dlouhý výpadek do hlubin. Nic jsem nehrotil a nechával jsem jí prostor ať si jede, když chce, vlastně jsem neměl ani na výběr:-) Pak se to stalo. Po cca 30 - 45 minutách boje na otevřené vodě, se rybě podařilo zajet do vázek na dně a poradit si s fluorocarbonem. Takže bylo po srandě a já byl zlomený jak vzduchovka:-) Optimismus jsem ale neztrácel a líčím znova Játra-Česnek, průměr 17 mm s pastou. Za hodinu přichází záběr další a dostávám na břeh šupíka 82 cm a 12 kg. Za chvíli kolega tahá také, ale už opravdu rozlučkového kapříka, který ho ale školí solidně. Hrál si s ním také cca 30 min. Vždy ke břehu a pryč. Takto asi osmkrát:-) K velkému překvapení to byl kapr 84 cm a rovněž 12 kg. Tak to už bylo opravdu vše. Co se týče nástrah, tak absolutní špičkou se stala příchuť Játra-Česnek 17 mm + pasta a Robin Red-Ořech 20 mm + pasta. Pozadu také nezůstala Ořech-Kreveta 17 mm v játrovém dipu.

Víkend fakt super, všichni jsme byli naprosto spokojeni a děkuji všem zúčastněným!