PÁRA Z NAVIJÁKU - JEZERO CHLUMEC I - TESTER PETR EISNER

Zářijová výprava

Ahoj všem z Páry a i ostatním. Sice je už listopad a spousta z nás pomalu začíná zazimovávat kaprařinu do garáží, kumbálů a skříní, tak naopak spousta z vás se snaží i v postupujícím podzimu a blížící se zimě ještě nějakého pěkného šupíka či lysečka na podložku dostat. Přeji vám to a držím palce.

V mém případě mám pocit, že u mě kaprařina zřejmě skončila v druhé polovině září, kdy jsem vyrazil s kamarádem na rybách a rodinným přítelem zároveň na pětidenní výpravu za kapry. Sice jsem tu kaprařinu ještě nezazimoval, protože „ co kdyby „, ale vzhledem k pracovní vytíženosti a hlavně faktu, že od 16.6. se věnuji především vláčce a lovu dravců mi nezbývá už asi nic jiného, než o té zářijové výpravičce pár řádek napsat.

Protože jsme dříve jezdili na soukromky ve větší partě a většinou po celé naší vlasti a bylo to spojeno obvykle s náročným cestováním, o podzimní akci jsem nechal rozhodovat právě Václava Vaška Vahaje. On byl totiž většinou právě tou délkou cestování nejvíc postižen J A tak místo vybral on. Volba padla na rybník Chlumec I u Ústí nad Labem konsorcia Braunstar. Bydlí totiž kousek a tak jsem si z něho dělal legraci, že může dojet na Molo č.7 na kole :-)

Byli jsme tedy 5 dní čistého chytání a to pondělí až sobotu. Vzhledem k tomu, že jsme pondělí až čtvrtek večer byli na celém rybníku sami, byla to dobrá volba. Pak už ne, ale o tom později…

Na rybníku jsme nikdy nebyli, ale nějaké informace jsme měli a to dokonce od kolegů z Páry, kteří zde byli v květnu. V souvislosti se získanými informacemi ale musím vzpomenout i velmi smutnou skutečnost, že jeden z dvojice informátorů nedávno podlehl ve velmi mladém věku zákeřné chorobě a už chytá někde jinde velké nebeské kapry a amury :-)

Rezervace na revíru začíná v 16:00 a mi byli na místě. Trošku jsme do tmy nestíhali postavit bivaky a ještě při tom už netrpělivě chytat. Každopádně – na předchozích výpravách a revírech jsme byli zvyklí, že záběry od kaprů přicházely třeba už hodinu po prvních nahozeních a zakrmení lovných míst. Přestože jsme zmapovali dno, použili i tyčovku pro přesnější krmení a položení montáží, trvalo nám skoro den, než jsme udělali první záběr. A to ještě pouze v případě Vaška. Já, i když jsem chytal na tři pruty a rozmístil je různě, ani pípssmis. Trošku jsme to celé pojali, jako malý souboj Imothepu a Páry. Vašek letos dal velký prostor právě Imothepu. Já samozřejmě preferoval kuličky od Páry, i když se přiznám, že na jeden proutek jsem dával osvědčené komerční boilie. Po jednodenním nicnedělání se ryby konečně rozjely. Záběrů přibývalo a to nejdřív v noci a hlavně těsně nad ránem a při svítání. Kromě boilie a peletami jsme krmili uvařenou kukuřicí a řepkou. Pravidelně a pomocí člunu pokud možno přesně. Po záběrech jsme jen dohazovali kobrou vždy pár kuliček. Prostě – v úterý mě Václav převálcoval s Imothepem na plné čáře a celému dni vévodil krásný lysec 81/11. Já bezrybka.

Z pohledu úspěšnosti vyhrála jednoznačně středa. Václav dostal na podložku osm a já devět ryb. Pára tedy začala Imothep mocně dotahovat, ryby byly čisté, nepoškozené a v bojovné kondici. Měl jsem sebou samozřejmě česnek+játra a tyto kuličky dominovaly. Ale ne úplně samotné. Vždy jen v kombinaci s plovkou a to zejména oranžové barvy. Protože ale Pára zatím plovky nedělá, bylo to takové společenství Imothep and Pára. Neutrálně vyváženákombinace Pára česnek+játra a plovka Imothep Faraon. Dělali jsme si z toho legraci, ale prostě to fungovalo. Ve středu odpoledne si potřeboval Václav něco zařídit a asi na dvě hoďky mě na Molu opustil. Přemluvil jsem ho, aby pruty nestáčel, že to dám klíďo píďo na 5 prutů. Tu chvilku J Kdyby jen věděl, co se bude dít. Během 30 ti minut jsem zdolával na jeden jeho prut a své dva tři nádherné ryby, z toho dva šupíky 90/13 a 13,5 kg a šupíka 72. Protože dva záběry byly téměř současně, bylo to takové super double a skoro triple. Byl to rachot a ryby se dostaly jak před objektiv foťáku, tak i samozřejmě zpět. Ještě, že skoro celý týden bylo letní počasí a tak jsem s rybami mohl do vody u Mola J Po návratu Vašek jen koukal, jak se ještě celý klepu z mimořádného zdolávacího zážitku.

Další den, tedy čtvrtek už tak aktivní nebyl. Václav stále jel na svých kombinacích, já zkoušel i jiné příchutě Páry a několik pěkných ryb jsem udělal na banán+mušli, jahodu+oliheň. Prostě – osvědčená párařská celoroční klasika.

Bohužel ve čtvrtek večer najeli další „ účastníci zájezdu „ a tak skončil především klid. Lodě začaly křižovat rybník, rozvážet tyčovky, házet pytle krmení. Na pozici vedle dokonce i soudruh z NDR chtěl si zachytat. Klasicky si spletl rybník s nádražní restaurací v Drážďanech a podle toho to také vypadalo. Ale dalo se přežít. Takže nebýt první změny počasí v pátek navečer, prvního slejváku a vichru, lidí, kteří nejezdí na ryby, ale dělat bordel a opít se, celý skoro týden byl opravdu super. Sice jsem nenachytal jako obvykle na jiných soukromkách 50 ryb za týden, ale protože šlo o relax a odpočinek, útěk z pracovního nasazení, bylo to vážně dobré. Pokud vás zajímá celkové skore, tak naše Two Man Carp Show nachytala celkem 37 kaprů. Pára zvítězila o hodně malá prsa, spíš prsíčka 19:18. Rybky se pohybovaly od velikosti 60 cm a topkami byly tři devadesátky 12, 13 a 13,5 kg. Amura se nám nepodařilo škrábnout.

Pokud se tedy někdy vydáte na soukromku Chlumec I u Ústí, očekávejte hlavně v týdnu poměrně klid, příjemné prostředí ne příliš rozlehlé vody se slušným chytacím potenciálem. Místo si rezervujte předem a především i experimentujte. Zkuste třeba na noc dát pod háček velké koule 25 mm… Přeji vám ještě pár pěkných jízd od kaprů a když dovolíte, já se zase vrátím nejen myšlenkami ke svým pruhatcům, candátkům, tloušťům, štičkám a ostatní zvířeně…:-)

A protože se venku ochlazuje, tak nejen proto ať se vám z navijáků kouří