PÁRA Z NAVIJÁKU - RYBNÍK MÁČIDLO - TESTER MARTIN DRÁBEK

Dva dny plné zážitků

V neděli 22.6.2014 jsem se se svojí kamarádkou Denisou vydal na soukromý rybník Máčidlo u Velkého Oseku http://www.hastrman.eu/. Je to cca 4,5 ha vodní plocha s průměrnou hloubkou 2m. Dno je rovné a bahnité.V rybí obsádce dominuje kapr a jeseter, ale jsou tu i líni a bílá ryba. Lov dravců je zde celoročně zakázán. Měli jsme čerstvou várku boilies Banán-Mušle (BM) a Krill-Jahoda (KJ) o průměru 13mm, dále pak pastu Banán-Mušle a Monstecrab-Ananas. K vodě jsme dorazili ve 12:00 a za dvacet minut se koupal první prut s příchutí Banán-Mušle. Pastu stejné příchutě jsem dal i do krmítka a obalil s ním i nástrahu. Taky jsem dal pár kuliček do PVA. Jak jsem psal výše dno je převážně bahnité, takže je za potřebí nadlehčovat pop-up kuličkou. Já zvolil jedinou kterou jsem měl a to 13mm kuličku příchuť červená kreveta-česnek bílé barvy. Také se mi na tomto revíru velice osvědčilo používat backleadové olůvko. Pár minut na to šel do vody i Krill-Jahoda s pastou Monstecrab-Ananas a pop-up. Denisa záměrně zvolila jiné chuťovky a to rousnici se zrníčkem kukuřice na plavanou a na druhý prut na položenou rohlíkové boilies. Což se ji stalo osudným, ale o tom později.

První kontakt s rybou přišel za půl hodinky na BM. Krásný kapřík. Za dalších 45 minut šel z vody druhý taky na BM. Chvíli na to zabodovala i Denisa s kapříkem na rohlíkovku. Pak ji napadlo, že pod splávek na druhém prutu nastraží kuličku z obalovačky BM. Za deset minut byl venku pěkný cejn. A to bylo všechno. Nastal klid před bouří :-). Do cca 16:00 jsme neviděli ani šupinu.

Kolem 16:00 to všechno začalo. Začaly brát kapři jeden za druhým. Kolikrát jsem ani po náhozu nestihnul dokouřit cigaretu. Rybáři, co seděli cca 50m od nás nevěřili vlastním očím a chodili se dívat na co to vlastně chytáme. Dostali hned přednášku o novém boilies na trhu a skoro vždy, než jsme stihli všechno probrat, byl kapr na podložce. Takže to měli i s praktickou ukázkou. Jeden z kaprů mi při zdolávačce zajel do rákosí a odnesla to špička mého prutu. Těsně před tím, než zajel do podběráku se špička s hlasitým křupnutím zlomila. Musel jsem vytáhnou náhradní prut. Když jsme si to tak potom počítali, tak jsme od 12:00 do 22:00 měli na háčcích 18 ryb. 14 kaprů v délkách od 48 do 84 cm, 1 cejna a 3 kapři se vyhákli u břehu, nebo jsem je ztratil v rákosí. 10 ryb z těch 14 bylo na BM a 4 na KJ. KJ měl sice menší úspěšnost, ale zase na něj přišly největší ryby.

Boilies fungovalo bezvadně, ale jeden smutný hrdina dne se přece jen našel. Byla to Denisa, která vytáhla jen 2 kapry a již zmiňovaného cejna a bohužel se stala jen nosičem podběráku. Nic ji nebylo platné, že během dne převázala oba pruty na boilies a měla i stejné nástrahy a návnady jako já. Bylo mi ji docela líto. Připadalo mi to, jako bych stáhnul všechny ryby k sobě a ostatní měli smůlu.

Druhý den jsem si chtěl vyzkoušet naše/vaše boilies i na jiné vodě i jiné době. Jel jsem na jezero do Poděbrad. Je to jezero s písčitým dnem o rozloze cca 65 ha s hloubkami od 4,5 až 12m. Přijel jsem kolem 16:00 a dal stejné montáže jako den předtím. První záběry začaly chodit až kolem 21:00, ale bylo na nich něco divného. Měl jsem 3 záběry. Začátek byl docela silný, ale pak to najednou ryba pustila a nic z toho. Vrtalo mi to hlavou až jsem přišel na to, že mám tupý a ohnutý hrot háčku. Když jsem identifikoval chybu mezi prutem a židličkou a vyměnil háček, tak jsem hned první záběr proměnil v poloviční úspěch. Ryby byla na háčku, ale dva metry před břehem se vyhákla. další záběr přišel až v 23:20 a byl to kapřík 53cm. Znovu jsem už nenahazoval a stáhnul jsem se do stanu.

když jsem ve 4:00 ráno znovu nahodil, byl klid na vodě. Sice chodily záběry, ale byly to jen lehké padáky, zřejmě od cejnů. Až v 8:30 přišla jízda od krásného lysce 53cm. To už jsem se ale balil a jel domů. Rozdíl o proti předešlému dni byl ale v tom, že všechny ryby přišly na KJ a BM si ani neškrtnul. Jo krásně bylo vidět, že každá voda je jiná. Ale i tak boilies sklidilo značný zájem ryb i rybářů okolo mě.

Prožil jsem nádherné chvíle u vody, které se nedají jen tak popsat slovy. To se prostě musí zažít. A už teď přemýšlím, kdy a kam vyrazím příště.

Čas strávený na rybách se do života nepočítá, takže běžte na ryby a ať se kouří z navijáku :-)