Maďarsko - Josef Obůrka

Nastává klasická část příprav a vybalování, včetně mapování vody a krmení. Volíme s kolegou jeden prut na odhoz a druhý na vyvážku. Na sonaru jsem neměl u dna nic extra zajímavého. Jen kupa bahna. Proklepávám tyčí dno a horko těžko nacházím tvrdší plochu na zákrm. Je nám jasné, že toto bude bahenní párty, takže se snažíme pokládat montáže velmi opatrně. Na vyvážku dávám nástrahu 2x20mm boilies. Na odhoz volím panáčka 17mm + 14mm plovka.

Na první záběr čekáme až do noci. Konečně slyším, jak zní moje nové DS3 při jízdě. Užívám si souboj a na břehu máme prvního kapra. Rychlé foto a nahazuji zpět. Netrvá to dlouho a znovu prut na odhoz, kde jsem testoval novinku pro příští rok - PZN2, kterou jsem měl zatím jen v průměru 17 a 13 mm. Poté přichází kapr i kolegovi a mě pro změnu hrčí prut na vyvážku. Všechny ryby bohužel do 10 kilo. Jsem unavený po pracovním dnu, cestě, přípravách zázemí, mapování vody, proto zvedám průměr boilies na 25mm a za PZN2 dávám PZN1. Těsně před spaním nás přišla navštívit liška. Odnáší v tlamě mrtvého cejna, co donesl vítr ke břehu. Stihnu ji ještě natočit a pak už konečně spánek. https://www.facebook.com/josef.oburka/videos/654228224745149/?pnref=story

V sobotu se probouzím pozdě ráno. Slunce už dává o sobě solidně vědět a teplota letí nahoru. U tyčovek je vidět aktivita v podobě rytí kaprů, záběr ale nepřišel. Smotávám udice a pod háček dávám nové boilies. Odhoz opět PZN 2 a vyvážka tentokrát ryba-oliheň, se kterou mám výborné zkušenosti v zabahněných vodách. Kolega rybaří na boililes maďarského výrobce. Zatím mu jede jen jedna příchuť, postavená na pikantní směsi. Na druhém prutu zatím experimentuje.

Teploměr olizuje třicítku a my i přes to zdoláváme pár kaprů. Především nám najíždějí do krmení amuři kolem 60 cm, kteří jsou jak piraně. Fotíme za celý den asi 3 ryby a spíše se soustředíme na taktiku lovu. V noci zdoláváme několik kousků, ale nic výjimečného.

V neděli ráno vstáváme již s budíkem a měníme taktiku.. Posouváme zadní tyčovky těsně před hranici sektoru pro vyvážku. Naproti se může chytat jen na odhoz, takže máme ještě trochu fóra. K montáži přihazuji jen pár kuliček a hrst pelet. Kolem desáté hodiny dostávám velice opatrný záběr z vyvážky na PZN1. Okamžitě vím, že půjde o větší rybu a vyrážím na vodu. Kapr se drží u dna a pluje mi pomalým tempem do haluzí. Daří se mi ho ovšem otočit a pumpuji ho vodním sloupcem ke mně. Když se přehoupne u hladiny, jsem si jistý, že se jedná o rybu 20+. Jak už tomu ale bývá, o rybu přicházím, když se ji pokoušíme pravděpodobně předčasně podebrat. Kapr se trhnutím hlavy u podběráku zbavuje háčku a moje radost se mění ve smutek.

Makáme dál a odpoledne padáček u kolegy jak od amura, na jednu 20 mm kulku ananas. Gergő začíná byt nervózní, takže vyrážíme na vodu. Ryba má opravdu silný tah a za více jak půl hodiny opatrného zdolávání je konečně po všem. Váha ukazuje 19,89 kg a můžeme si plácnout! Konečně se povedlo to, proč jsme přijeli. V zápětí ještě já dostávám na břeh rybu 14,43 kg na PZN2. Den se přehoupl do večerní pohody a užíváme polední chvilky před zítřejším balením .

Noc nepřinesla opět nic zajímavého, tudíž tu máme pondělí ráno a jde se balit. Nějaký ten amur se ještě podíval na břeh, ale nic co by stálo za řeč.

V rychlosti to tedy shrnu.

Největší ryba kolega Gergő Lencse 19,89 kg, nástraha ananas 1x 20 mm.

Nicméně na množství Pára z navijáku určitě suverénní! Nej ryba 14,43 kg, nástraha PZN2 + popka ananas. Další příchuť co bych vyzdvihl určitě PZN1, ryba-oliheň, robinred-ořech.

Někdy se na toto jezero zase vrátím, ale zvolil bych určitě jiné místo. To co jsme měli nyní, na nás bohužel zbylo.