Maďarsko - Josef Obůrka

Zdar Párolovci, od loňska bylo mé velké přání vyrazit konečně za hranice a zažít nějaké větší dobrodružství. Ne, že by na našich revírech byla nuda, ale když kouknu kolik času je kolikrát potřeba strávit u svazové vody a za jakých podmínek - (RŘ), včetně zarybnění revírů, odnášení velkých ryb atd., tak je mi z toho smutno. Tolik času bohužel nemám, a tudíž bych chtěl do budoucna kouknout více za hranice a udělat 2-3 větší výpravy ročně. To neznamená, že zanevřu na místní vody….

Tak, že ve čtvrtek 5. 5. 2016 to mělo nastat, první zahraniční výprava! Konkrétně Maďarsko. Z našeho Teamu Universal Fishing se ke mně přidal Lišák, Hanz, Marťas a Gerža! Moc jsme se na tuto výpravu těšili a informace z Maďarska, těsně před odjezdem, že ryby berou a chytil se kapr skoro 27kg nás nabudila ještě více.
Vyrážíme ve středu pozdě večer a pro mě to znamená skoro 7 hodin jízdy, než budu na místě. Ještě vyzvedávám v Písku Lišáka a mažem přes Rakousko do Maďarska. Ostatní jedou přes Slovensko.

Brzy ráno jsme na místě, ale cesta nekončí . Jedem vyřídit do místní prodejny rybářských potřeb lístek na celý rok pro Maďarsko. Teprve potom kupujeme povolení na vodu, kde budeme chytat.

Jsme na zvolených místech a pro férovost celé akce, budeme tahat sirky o to, kam si kdo sedne. Nastává běžná rutina před lovem, což je postavení zázemí a mapování jezera s přípravou krmení. Když vyjedeme na vodu, sonar nám oznamuje zlom hned 2 metry od břehu, kde to padá z cca 70 cm na 2,5 metru a ani o ryby zde není nouze. Lišák neváhá a hází jeden prut kolem břehu. Ještě než postaví bivak, přichází první jízda výpravy. Po nevídaném souboji ukazuje váha hned 12+! Všichni se cítí nabuzeni a plni dojmů! Jdeme na to a zavážíme tyče včetně krmení. Na vodě je slušný tlak rybářů i přesto, že je čtvrtek.

S pomalejším rozjezdem všem postupně přichází první ryby! Většina se pohybuje kolem 10 kilo! Dny utíkají jak voda a my zažíváme chvíle plné radosti, neopakovatelných situací a také únavy, jelikož záběrů máme opravdu slušný počet a ryby nás nechtějí nechat vyspat… Několikrát nastává situace, kdy jsou v podložce 3-4 kapři najednou a fotky stojí opravdu za to!!

Sobota znamená pro Lišáka nový zlom v životě! Po delším souboji mu praská kmenový vlasec s velkou rybou téměř u břehu a nastává situace, na kterou nikdy nezapomenu! Lišák se odráží ze břehu, skáče do vody a plave si pro svou vysněnou rybu! Chytá ji za šokovku, která mizela po hladině a plave zpět k nám, kde začíná Gerža zdolávat rybu ručně. Já vše točím z bivaku a byl to opravdový zážitek! Nicméně teamovou spoluprácí vše zvládáme a na váze se ukazuje čistá váha šupíka 23,61kg, 105 cm, což znamená nejtěžší rybu výpravy a také Lišákův osobák! Osobák si v sobotu připisuje i Hanz na boilies Pára z navijáku (více brzy v jeho článku), kdy váha ryby končí lehce pod hranicí 15,50kg a je to opravdu krásně zbarvený lysec! Pro Geržu se mnou je sobota taktéž TOP den. Gerža dostává kapra 15+ a také stojí za zmínku krásný koi! Já zdolávám druhou největší rybu výpravy, šupíka 16+ na nástrahu Pára z navijáku - 1x20mm robin red-ořech obalené v pastě též příchutě.

Neděle už je ve znamení balení a k polednímu počítáme s odjezdem. Kapři pořád papají, ale bohužel musíme vodu opustit, jelikož nás čeká dlouhá cesta domů.

Abych vše tedy shrnul: od čtvrtka do neděle poledne se nám podařilo nachytat celkem v 5 lidech kolem 770 kg ryb. Nej 23,60, 16+, 2x 15+. S čistým svědomím můžu říci, že drtivá většina ulovených kaprů se pohybovala od 7,5 do 15 kilo, kdy se váha zastavila párkrát na 15 kilech nebo těsně pod ní. Váhový průměr z ulovených ryb jsme spočítali na 9,92 kg.

Pára ukázala, že umí chytat i za hranicemi a určitě se budu snažit na další zahraniční výpravě toto potvrdit. Byl to opravdu mocný zážitek a chtěl bych poděkovat Geržovi, Lišákovi, Hanzovi a Martinovi za účast, skvělou atmosféru a vzájemnou pomoc!!!! Také zbytku našeho Teamu, že nám drželi palce z domovů.

Kdo bude chtít pořádnou dávku fotek, těšte se již brzy na stránkách https://www.facebook.com/www.universalfishing.cz/ . Postupem času chystáme i videjko se situacemi, které se nás doprovázeli na této akci. Je se určitě na co těšit a každý se myslím pobaví.

Za Páru z navijáku & Universal Fishing Team -- Pepan

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.