VÝLET NA MORAVU

Zdravím příznivce kaprařiny
Pro tentokrát se chci s vámi podělit o zážitek z mého oblíbeného revíru na Moravě. Vyrazil jsem s kamarádem Zbyňkem a mým věrným psím parťákem Roníkem. Vše máme připravené, auto řádně naložené, spíše narvané, ale to každý kdo cestuje za rybami po Čr i do zahraničí velice dobře zná. Výprava byla naplánována na pět dní, což znamenalo mnoho času na ulovení nějakého pěkného kapra. Po 4 hodinách pohodové cesty jsme na místě, vcelku zde prší, ale to nás neodrazuje od postavení tábora zakrmení a vyslání prutů na svá místa, kde budeme věřit, že přelstíme vysněnou rybu. Konečně je vše, jak má být a můžeme si v klidu připít a zahájit tak 120h lovu, zajisté s parťákem budeme závodit, aby zde bylo ještě více adrenalinu než je zdrávo. První noc byla klidná. Ovšem úterní brzké ráno s odchodem deště přichází první záběr, kolega Zbyněk zdolává první rybu výpravy, krásná zdravá ryba přes deset kg a tudíž 10 bodů je doma. Další záběr na sebe nenechal dlouho čekat a opět Zbyněk zdolal rybu podobné sorty, na břehu začíná panovat trocha té sportovní euforie a já konečně zdolávám také první rybu, žádný obr, ale body jsou důležité. Po dobrém obědě přichází odpočinek a promyšlení co dát pod háček, aby přimělo sebrat i rybu větší. Vezl jsem s sebou Pzn 4, Robin Red - Ořech plus plovky Ananas, pastu Ryba - Oliheň, dip Ryba - Oliheň a zhruba 12 kg krmného, které jsem zalil celým dipem Ryba - Oliheň zhruba dva dny před výpravou. Blíží se podvečer a s ním zdolává kolega další rybu. Závody tudíž v plném proudu. I počasí se nám začalo dost vyjasňovat, jen otázka na další den byla, zda ryby sluníčko přijmou pozitivně. Blíží se konec dalšího dne, mě se daří také zdolat ještě jednu menší rybu a plní očekávání jdeme spát. Středeční den byl od rána tzv. mrtvý, sluníčko mělo sílu a to asi rybám nevyhovalo, jsme si říkali. Přikrmuji všechny lovné místa a budem doufat, že závody nekončí, a oni opravdu nekončí ba naopak. Odpoledne po 5 hodinách zákrmu přichází záběr, silná jízda, prut do luku a brzda nezastavitelně jede, jak jinak než Zbyňkova. Tak si říkám a je to tu, na Zbyňkově výrazu pozoruji závodní výraz vyrovnaného spokojeného lovce, který se mění při zdolání ve velký úsměv od ucha k uchu, na podložce konečně máme rybu snů, krásný lysec dosahují 19 kg, ač závodíme, přichází má upřímná gratulace. Nastává večer a mě se honí myšlenky hlavou, jak lépe na ně. Převazuji návazce a na noc volím na všechny pruty Pzn 4, jen jednu kličku na dno, přikrmuji opravdu lehce a doufám, že nastane změna i na mém kontě, které nebylo zdaleka tak nabité jako Zbyňkovo. Káva na stole, jedna ráno, čtvrteční den a mě se rozjíždí první prut boj. Zdolání, podběrák, podložka, vážení a hle, je tu krásná ryba 15 kg plus. Mám radost! Následně po puštění se rozjíždí další prut, opět krásná ryba té samé váhové kategorie, radost veliká, konečně jsem v závodě, ba i dokonce s ranní hodinou dostávám do podběráku další dva kousky, o krapet lehčí, ale menší vedení tam bylo. Při čtvrteční snídani jsme zhodnotili noc a vrhli se do dalšího dne, který díky teplotám kolem 30-ti stupňů na sluníčku byl náročný, tudíž byla potřeba správně chladit svůj organismus dobrým pivečkem. Přes den oba zdoláváme dva kapříky kolem deseti kg, ale každá ryba krásná, zdravá. Smíchu na břehu bylo do sytosti. Nastává poslední noc výpravy, kde máme oba velice vyrovnané skóre, tudíž napínavé až do posledních chvil. Bohužel noc nebyla taková jako ta předchozí a přichází záběr až k ránu, kdy zdolávám rybu kolem 13-ti kg a Zbyněk menšího šupika. S ránem také přichází tak neoblíbené balení, ale po takové výpravě, která přinesla nám oboum dohromady cirka 360 kg ryb v podobě kapra za 120h, jsme velice spokojeni. Nakonec jsme oba zvítězili. Ouu YES.
Mějte se přátelé a přeji ať se vám kouří z navijáku. Jaroslav Hořejší