DOVOLENÁ NA TOVAČOVĚ A 3X KAPR 20+

Když se mezi rybáři řekne "Tovačovská jezera" tak se spoustě z nich určitě vybaví nejznámější a nejprestižnější závod u nás v České republice, Carp maraton Tovačov. A právě na tuto krásnou asi 110ha velkou pískovnu jsme si naplánovali rodinnou týdenní rybářskou dovolenou. Je známo, že je tu opravdu hodně trofejních kaprů s váhou i kolem 25kg, tak jsem si tajně přál a doufal jsem, že se mi za týden podaří aspoň nějakou tu dvacku chytit a dostanu se tak se svým osobáčkem na tuto magickou hranici. Ovšem vzhledem k tomu, jaký se pod vodou v tomto období ukrývá prales, mi bylo jasné že to určitě nebude nic jednoduchého a každá úspěšně zdolaná ryba bude úspěch. Vzít s sebou tedy člun bylo naprostou nutností, všechny ryby se tak museli zdolávat ze člunu a při tom vymotávat z obrovských trsů místní trávy. Po zakoupení povolenky, jsme se přesunuli na pískovnu, kde bylo kupodivu docela dost volných míst, takže jsme si vybrali jedno s pěkným přístupem do vody a velkým prostorem pro rozdělání tábora. Následovalo asi tříhodinové vybalování a chystání všeho potřebného. Konečně vyrážíme na vodu a sonarem vybíráme místo, kam umístíme tyčovou bójku. Asi po čtvrt hodině nacházíme ideální místo a to díru, kde dno z asi čtyřech a půl metru, padalo až na deset metrů. Tady to zkusíme, říkal jsem si, že takové místo pod vodou by se kaprům mohlo líbit a mohli by se tady zdržovat. Jsou asi čtyři hodiny odpoledne a konečně to tam jedeme poprvé položit. Jelikož ale nemám ke člunu motor, je potřeba každý závoz absolvovat s mojí rybářskou asistentkou a přítelkyní v jedné osobě Verčou a za pomoci vesel. Jeden prut máme nabitý jednou 25mm kuličkou PZN2 a na druhý jsem zavěsil dvě 20mm kuličky mojí osvědčené topovky Ryba-Oliheň. Ke každé montáži jsem ještě rozhodil asi dvacet kuliček boilies stejné příchutě. Tak a je to tam, oba nedočkavě hypnotizujeme pruty a čekáme na první pípnutí, ale tolik očekávaný zvuk ne a ne přijít. Mezitím se už setmělo a na nás po náročném dni padla únava. Zapnul jsem tedy příposlech a jdeme načerpat nové síly do druhého dne. Celou noc se nic nedělo, až ráno o půl šesté mě probouzí první pípání příposlechu…Nádherný budíček. Cívka pomalu cvaká a během chvilky už jsme ve člunu a začíná vymotávání vlasce z řas. Povedlo se a rybu už mám na volno, můžu si tedy užívat krásné zdolávání na volné vodě. Po asi pěti minutách se nám ryba ukazuje na hladině a s Verčou nemůžeme uvěřit tomu co vidíme… Byl to obrovský kapr a já hned věděl že mám právě na prutu nový osobáček. Verča nakonec podebírá kapra se slovy "Ty vole ten má tak metr" :-D A nebyla daleko od pravdy, tento krásný šupík měřil 97cm a vážil 20.5kg, neodolal dvěma kuličkám Ryba-Oliheň. Mám velikou radost, první ryba výpravy a hned přes 20kg, něco takového jsem teda nečekal. To jsem ještě ale nevěděl, co se bude dít odpoledne. Kolem třetí hodiny přichází další záběr a v podběráku končí parádní lysec 89cm a neuvěřitelných 21kg, jak jinak než opět na dvě kuličky Ryba-Oliheň, to už jsem je začal dávat na oba dva pruty, protože během jednoho dne, dvě ryby 20+ na toto boilies, asi nebudou náhoda. V tu chvíli jsem věděl, že jsme vybrali dobré místo ve vodě a po každém dalším záběru jsem lehce pár kuličkami přikrmoval. Občas se o nějakou akci postaral kapřík kolem 10kg. V noci se nic zajímavého nedělo, až další den odpoledne se ukázalo, že Ryba-Oliheň velkým kaprům na Tovačově prostě chutná. Po krásné jízdě a dlouhém souboji, si vezeme ve člunu na podložce dvacetikilový Hattrick, krásného šupináče dlouhého 95cm a vážícího 20,2kg. Takže během 33 hodin se nám poštěstilo chytit tři kapry 20+, ten pocit je opravdu nepopsatelný. Za celý týden se nám pak podařilo ulovit celkem 15 kaprů, z toho největší vážili: 21, 20.5, 20.2, 16.5, 13, 12.5kg a asi o pět jsme přišli v řasách. Moc jsme si týden na Tovačově užili a zase se mi potvrdilo, že boilies od Páry z navijáku prostě šlape. Už teď se těšíme až sem na jaře vyrazíme znovu. Zatím se tedy loučím a budu se snažit co nejdříve zase přidat nějaký ten příspěvek od vody :-) Tester Adam Soukup.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.